Якщо знову карантин: як навчати, оцінювати й поєднувати формати на дистанційному навчанні

З 24 лютого в Україні знову діє адаптивний карантинЯкщо регіон, у якому розташована школа, потрапляє до “червоної зони”, учні середньої і старшої шкіл переходять на дистанційне навчання.

Саме тому “Нова українська школа” продовжує вивчати досвід учителів в організації дистанційного навчання. Цього разу про те, як ефективно налагодити цей процес, розповіли тренери програми “Демократична школа”:

  • Андрій Залужний, вчитель історії класичної гімназії при Львівському національному університеті ім. І. Франка (Львів);
  • Микола Попадюк, вчитель історії та суспільних дисциплін Чернівецької гімназії №3.

Окрім організації дистанційного навчання у своїх школах, Андрій і Микола мають досвід у дистанційному навчанні шкільних команд зі всієї України, які брали участь у програмі “Демократична школа”.

У цій статті йдеться про таке:

  • як обрати платформу для дистанційного навчання;
  • як оцінити ефективність дистанційного навчання;
  • що робити, щоб учні не відволікалися під час онлайн-уроку;
  • чи зважати на вимкнені камери учнів;
  • як працювати з пасивними учнями;
  • як оцінювати учнів дистанційно.

Дивіться також наш розділ про дистанційну освіту.

ЯК ОБРАТИ ПЛАТФОРМУ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Андрій Залужний:

Надсилання завдань через Viber – це не дистанційне навчання. Вчителю потрібно визначитися з платформою й попрактикуватися. Наскільки дистанційне навчання успішне, залежить від того, наскільки вчитель орієнтується в програмі. Тому не варто постійно її змінювати.

Ми працюємо в Google Classroom і Zoom. Учителі мають доступ до Google-календаря, у якому є розклад навчання класів, що вчаться дистанційно.

Завдання можна давати в Google Classroom, а пояснювати під час уроку в Zoom.

Поєднання двох форматів – очного дистанційного навчання (Zoom) і практичного (Google Classroom) – дає кращі результати.

Важливо пояснити учням, щоби для уроку вони знайшли тихе місце з хорошим інтернетом і вмикали мікрофони, коли говорять.

Микола Попадюк:

Варто обрати одну платформу й добре в ній розібратися, а потім приєднувати інші інструменти. Якщо мої учні працюють у Google Classroom, то вже там я можу використовувати і YouTube, і ClassTime.

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ВДАЄТЬСЯ

Микола Попадюк:

Можна обрати статистичний метод – зіставити оцінки учнів під час очного й онлайн-навчання. Але це не дуже інформативний спосіб, бо є учні, які в школі працювали на 9, а на дистанційному навчанні самоорганізувалися і працюють на 12. І навпаки.

Інший спосіб – спостерігати, чи учням цікаво, чи не вимикають вони камери, чи беруть активну участь в уроках.

Джерело: https://nus.org.ua/articles/yakshho-znovu-karantyn-yak-navchaty-otsinyuvaty-j-poyednuvaty-formaty-na-dystantsijnomu-navchanni/?fbclid=IwAR2pfUGchFcQEdVutYnkxqvueWVvtHlSd0luTwFBKDLOIl1XoOEv3APah7s

поділитися